הנואם הצעיר - מערך שיעור למורה
הנואם הצעיר - מחוון 
אם אין קמ"ח אין תורה


 

 

תבחינים

ביאור

הערכה

ק=  קהל (נמען)

הכנה

התייחסות לקהל בעת ההכנה: מה הוא יודע? מה אינו יודע? מה צריך לדעת? מהן נקודות החולשה והחוזק שלו?

 

 

 

 

מ=

מוען (דובר)

בטחון עצמי

האם דיברתי בקול ובצורה ברורה?

 

האם הצלחתי לדבר בלי להיצמד לדף?

 

מקום

האם עמדתי במקום ממנו נראיתי וראיתי את כולם?

 

האם שמרתי על קשר עין עם כולם?

 

הופעה

האם השתמשתי בתנועות ידיים מלוות?

 

האם הלהבתי ועניינתי את הקהל?

 

זמן

האם עמדתי בזמן שהוקצב לי?

 

כבוד לנמען

האם הקשבתי לשאלות חבריי?

 

 

 

 

 

ח=

חומר

 

מבנה

האם נימקתי את בחירת הנושא?

 

האם הצגתי פתיחה לנושא?

 

האם חילקתי את הנושא לכותרות משנה?

 

האם סיכמתי את הנושא?

 

 

תוכן

האם שמרתי על רצף ונשארתי נאמן לנושא?

 

האם הבהרתי את הרעיון/ הנושא?

 

האם ידעתי להשיב לשאלות חבריי?

 

 

לשון וסגנון

האם השתמשתי באוצר מילים עשיר?

 

האם חזרתי על אותן מילים?

 

האם הקפדתי על כללי הדקדוק?

 

האם הבאתי דוגמאות/ השתמשתי בתיאורים/ נימקתי את דבריי?

 

אמצעי המחשה

האם הבאתי מוצגים להמחשת הנושא?